dh_admin2022-01-05T12:11:23+00:00
Cum să nu mai pierdem timp in 2022?
Daca rezoluțiile de la începutul anului vi se par greu de atins, pentru ca nu aveți suficient timp sa le duceți la bun sfârșit, acest articol este potrivit pentru dumneavoastră.
Iată câțiva pași pentru a va atinge scopurile mai ușor:
In primul rând trebuie sa aveți teluri bine definite si sa știți exact ce va doriți: de exemplu, privind in ansamblu, poate vreți sa găsiți un echilibru intre viața profesionala si cea de familie, sa faceți mai multa mișcare sau sa va implicați mai mult in activitățile extra-școlare ale copilului dumneavoastră.
De îndată ce știți exact ce vreți, puteți începe prin a va trasa sarcini mici, periodice, pe care sa le includeți treptat in activitățile cotidiene, care, in final, sa duca la împlinirea întregului scop.
Țineți evidenta lucrurilor: poate fi de mare ajutor ca într-o săptămână, sa va notați cat timp va ocupa activitățile pe care le faceți in mod constant: spălat, calcat, curățenie, gătit, sa va faceți patul etc.
Majoritatea oamenilor supraestimează timpul de care au nevoie sa facă, de exemplu, un dus si subestimează timpul necesar pentru sarcini mai mari, cum ar fi predarea unei lucrări, întocmirea unei prezentări etc, toate cu un termen limita setat.
Daca știți exact cum va consumați timpul, vă va fi mult mai ușor sa îl administrați mai eficient.
Cum sa nu mai pierdeți timp: încercați să va setați o grila de priorități.
De exemplu: “urgent si important”, “important dar nu urgent”, “urgent dar nu important”, “nici urgent, nici important” etc. Scopul principal este să evitați să acumulați mai multe sarcini deodată din categoria “ urgent si important” , pentru ca, odată adunate, acestea cauzează stres, agitație, nervozitate si va împiedică sa realizați lucrurile in timpul propus.
Încercați sa va planificați ziua/săptămâna si astfel, in funcție de ce merge cel mai bine pentru dumneavoastră, sa ajungeți la o rutina, pe care sa o croiți si modificați, ori de cate ori simțiți nevoia.
De exemplu, in funcție de cum știți ca sunteți mai productivi in sarcinile din gospodărie, puteți sa va planificați sa tundeți și aranjați gradina într-o zi (de dimineața pana seara) in weekend sau cate 2 ore in fiecare după amiaza, in timpul săptămânii. Astfel, weekendul, vă rămâne pentru activități in familie/calatorii/relaxare etc.
Rezolvați întotdeauna cea mai grea sarcina pe care o aveți in ziua respectiva, in prima parte a zile.
Acest lucru vă va ajuta să vă relaxați si să va puteți concentra si asupra altor activități pe care le aveți de făcut. Daca este o sarcina care va înspăimântă/copleșește/cauzează disconfort, cu cat o veți amâna mai mult, cu atât vă va fi mai greu sa o îndepliniți.
În plus, toate activitățile întreprinse intre timp, vor fi afectate de presiune si nervozitate.
Oamenii care sunt sub presiunea timpului, in legătură cu proiectele lor sau chiar cu decizii importante, tind sa fie mai agresivi, mai nervoși, lipsiți de empatie si absenți in relațiile cu cei din jur, ceea ce duce la certuri intre colegi, soți, prieteni etc.
Gândiți-vă daca merită să vă “pierdeți” timpul: amintiți-vă întotdeauna care este scopul final, si înainte să vă petreceți o ora sau doua peste program, ocupându-vă de ceva ce nu este neapărat necesar si nici nu a fost solicitat, întrebați-vă daca nu ar fi mai bine sa utilizați acel timp pentru o ora la sala de gimnastica, un curs de pian sau teatru cu copilul.
Din nou, setați-va priorități!
Pare greu dar cu putina disciplina si ambiție, rezoluțiile se pot transforma in fapte!
Lasă un răspuns